در حالت کلی پروانه بهره برداری به موافقت نامه ای گفته می شود که در خصوص بهره برداری از واحد های تولیدی ، صنعتی کشاورزی،کارگاهی ،مونتاژی و ….. صادر می گردد و معمولا از سوی ارگان ها و مراجع ذیصلاح خاص صادر می گردد.

پروانه بهره برداری جهاد کشاورزی پروانه ای می باشد که پس از صدور جواز تاسیس جهاد کشاورزی صادر می گردد. برای آنکه یک پروانه بهره برداری جهاد کشاورزی صادر گردد.

می بایست پس از صدور جواز تاسیس جهاد کشاورزی کارگاه،کارخانه و غیره به صورت کامل با تجهیزات مناسب تجهیز گردند و کلیه مراحل پیش تولید به صورت کامل رعایت گردد تا پروانه بهره برداری جهاد کشاورزی صادر گردد.

پروانه بهره برداری جهاد کشاورزی به موافقت نامه ای گفته می شود که از سوی سازمان جهاد کشاورزی و در مواردی از سوی وزارت جهاد کشاورزی جهت تولید اقلام کشاورزی و صنایع تبدیلی و دام ، طیور ،پرورش ماهی و ….. صادر می گردد.

برای صدور پروانه بهره برداری جهاد کشاورزی معمولا از ارگان های خاصی از جمله محیط زیست ،بهداشت ، دارایی،امور اراضی،منابع طبیعی ، دامپزشکی و غیره استعلامات به عمل می آید و پس از مساعدت موارد مذکور پروانه بهره برداری جهاد کشاورزی صادر می گردد.

مدارک لازم جهت صدور پروانه بهره برداری جهاد کشاورزی(اشخاص حقیقی):

–          کلیه مدارک شناسایی از قبل شناسنامه ،کارت ملی ،پایان خدمت و کپی آنها

–          جواز تاسیس جهاد کشاورزی

–          مدارک مربوط به زمین ، سوله و …..

–          سند مالکیت ،اجاره نامه ،مبایعه نامه،بنچاق،نسخ و …..

–          پایان کار و نوع آن

–          مدارک مربوط به امور اراضی ،صنایع طبیعی و …..(در صورت وجود)

–          طرح توجیهی در جهت تولیدات و پرورش و …..

–          اخذ استعلامات مربوطه از سایر مراجع ذیصلاح

–          پرکردن فرم ها و پرسش نامه های چهاد کشاورزی

–          مدارک لازم جهت صدور پروانه بهره برداری جهاد کشاورزی (اشخاص حقوقی)

–          کپی کلیه مدارک شرکت از قبیل اساسنامه ،شرکتنامه، تقاضا نامه، اظهار نامه

–          جواز تاسیس به نام شرکت

–          کپی روزنامه رسمی ،آگهی تاسیس،آخرین آگهی تغییرات

–          کپی مدارک اعضاءهیئت مدیره و مدیر عامل و اشخاص صاحب امضاء مجاز

–          مدارک مربوط به زمین ،سوله ،نقشه ها و …..

–          سند مالکیت ،اجاره نامه،مبایعه نامه ،بنچاق،نسخ و …………..

–          پایان کار مربوطه

–          مدارک مربوط به امور اراضی ،منابع طبیعی ،محیط زیست و …..(در صورت وجود)

–          طرح توجیهی-bp-پروپوزال مربوط به طرح و اجرای آن

–          اخذ استعلامات مربوط به جهاد کشاورزی از سایر مراجع ذیصلاح

–          پر کردن فرم ها ،پرسش نامه های جهاد کشاورزی

پروانه بهره برداری بهداشت به جواز و موافقت نامه هایی گفته می شود که وزارت بهداشت و درمان (سازمان غذا و دارو) برای فعالیت تولیدی پس از صدور پروانه تولید از مراجع ذیصلاح همچون سازمان صنعت و معدن ،تجارت (سازمان صنایع)، سازمان جهاد کشاورزی ، وزارت سازمان تعاون(اداره کار)، مجمع امور صنفی، اتحادیه ها و غیره صادر می گردد و در واقع پروانه بهره برداری بهداشت مجوزی می باشد که کلیه موارد بهداشتی در روند سلامت محصول را درنظر داشته و بدان می پردازد.

(مشاوره اخذ پروانه بهره برداری تخصص ماست)

پروانه بهره برداری بهداشت هم به صورت حقیقی و هم به صورت حقوقی صادر می گردد.

اصولا پروانه بهره برداری بهداشت هم به صورت حقیقی و هم به صورت حقوقی برای نام تجاری محصول صادر می گردد نه برای شرکت و نه برای نام حقیقی اشخاص.

پروانه بهره برداری بهداشت در حالت کلی موافقت نامه ای است که محصولاتی که نیاز به بازرسی بهداشتی دارند می بایست قبل از تولید آن را اخذ نمایند.

برای اخذ پروانه بهره برداری بهداشت می بایست موارد ذیل را سپری نمود:

پس از آنکه مجوز تولید اخذ گردیده می بایست به معاونت بهداشتی یا شبکه بهداشت یا سازمان غذا و دارو مراجعه نموده مدارک لازمه که در ذیل به آن اشاره می گردد را به کارشناس مربوطه تحویل داد. کارشناس پس از بررسی، قرار بازرسی از محل و تجهیزات خط تولید را می گذارد، در صورت مناسب بودن و تکمیل مدارک کلیه مدارک را به کمیسیون می فرستند. ولی معمولا چندین بار بازرسی جهت رفع نواقص صورت می گیرد.

پس از تائید کارشناس، پروانه بهره برداری بهداشت صادر می گردد.

مدارک لازم جهت اخذ پروانه بهره برداری بهداشت: (افراد حقیقی و حقوقی)

–      کلیه مدارک شرکت از جمله اساسنامه ،شرکت نامه، تقاضانامه، اظهارنامه و…

–      کلیه مدارک هویتی از قبیل کارت ملی ، شناسنامه ، پایان خدمت

–      کلیه مدارک اعضاء هیئت مدیره ، مدیرعامل و صاحبان امضاء مجاز

–      علامت تجاری به همراه روزنامه و آگهی تصدیق علامت تجاری (برند)

–      پروانه مسئول فنی (جهت اخذ پروانه بهره برداری و بهداشت بنابر کالاهای درخواستی می بایست یک نفر با رشته تحصیلی مرتبط به سازمان معرفی گردد و پروانه مسئول فنی پروانه بهره برداری بهداشت را اخذ نماید).

–      واریز فیش های مربوطه

–      تکمیل فرم ها و پرسش نامه های مروط به سازمان غذا و دارو

–      بستن قرارداد با آزمایشگاه همکار مورد تائید سازمان غذا و دارو

–      طراحی اتیکت و برچسب و بسته بندی محصول

–      تحویل فرم های PSPS

–      تحویل فرم های gmp بهداشتی

–      آزمایش محصول

–      تکمیل کلیه مراحل سازمان غذا و دارو جهت اخذ پروانه بهره برداری بهداشت.

جهت اخذ پروانه بهره برداری بهداشت با مشاوران ما در تماس باشید. تکسفیر امین شما در اخذ پروانه بهره برداشتی بهداشت.

پروانه بهره برداری بهداشت برای یک شرکت و تمامی محصولات آن شرکت یک بار اخذ می گردد ولی پروانه ساخت بهداشتمجوزی می باشد که برای هریک از محصولات به صورت جداگانه صادر می گردد.

یک کارخانه تولیدی زمانی مجوز تولید و پخش محصول خود را می یابد که پروانه بهره برداری بهداشت را اخذ نماید.

در واقع پروانه بهره برداری بهداشت مجوزیست الزامی جهت محصولاتی که نیاز به پروانه بهداشتی دارند؛ نظیر مواد غذایی،آشامیدنی ، مکمل های غذایی ،داروها، مواد آرایشی، مواد بهداشتی، محصولات سلولزی ، مواد بیولوزیک،ملزومات دارویی، تجهیزات پزشکی و… .

اخذ پروانه بهره برداری بهداشت پروسه ای سخت و زمان بر می باشد لذا جهت مشاوره و کوتاه کردن زمان با مشاوران هولدینگ تکسفیر در تماس باشید.

 

شناسه نظارت کارگاهی بهداشت:

از دیگر اسامی پروانه بهره برداری بهداشت، پروانه بهره برداری شناسه نظارت کارگاهی می باشد؛ این نوع شناسه نظارت کارگاهی بهداشت معمولا برای کارگاه ها صادر می گردد و برای کسانی صادر می گردد که از اتحادیه ها یا مشاغل خانگی مجوز دریافت می نمایند.

مدارک موردنیاز جهت اخذ شناسه نظارت کارگاهی بهداشت نیز دقیقا مانند مدارک موردنیاز جهت اخذ پروانه بهره برداری بهداشت می باشد.

شناسه نظارت کارگاهی بهداشت معمولا مقیاس کوچکتر پروانه بهره برداری بهداشت می باشد ولی تقریبا همان اعتبار را داراست.

تنها محدودیت شناسه نظارت کارگاهی بهداشت این می باشد که برای تولید همه نوع محصولات صادر نمی گردد و تنها لیستی از محصولات را که سازمان غذاودارو اعلام می نماید را در بر می گیرد.

پروانه بهره برداری بهداشت معمولا در شهرستان های صنعتی و برای کارخانه ها در شهرک صنعتی صادر می گردد ولی شناسه نظارت کارگاهی بهداشت در حوزه داخل شهر و مخصوص کارگاه های کوچکتر و مشاغل خانگی صادر می گردد

برای اخذ شناسه نظارت کارگاهی بهداشت با مشاوران ما در تماس باشید.

یکی از مهم ترین موارد بعد از ثبت شرکت درخواست دریافت پروانه ساخت می باشد .

به پروانه و مجوزی که جهت تولید محصول از سوی نهاد بهداشت (سازمان غذا و دارو) صادر می گردد، پروانه ساخت بهداشت گویند و در واقع پروانه ساخت بهداشت مجوزی جهت تائید و تولید محصول می باشد.

پروانه بهره برداری بهداشت برای یک واحد تولیدی یک بار صادر می گردد و کلیت محصول تولیدی را در بر می گیرد اما پروانه ساخت بهداشت می بایست برای تک تک محصولات با ذکر مشخصات و اوزان صادر می گردد.

نام تجاری (برند) در آن ذکر می گردد.

 

پروانه ساخت وزارت بهداشت پس از صدور پروانه بهره برداری بهداشت صادر می گردد و تکمیل مدارک آن در موازات اخذ پروانه بهره برداری بهداشت انجام می گردد.

در واقع پروانه ساخت بهداشت با شماره ای که دارد به عنوان سیب سلامت و نشان سلامت محصول نیز نامیده می شود.

سیب سلامت یا همان پروانه ساخت بهداشت از جمله موارد الزامی می باشد که می بایست حتما قبل از شروع به تولید اخذ شود.

مدت اعتبار پروانه ساخت بهداشت معمولا برای بار اول 6 ماهه می باشد و بعد از آن چند ساله هم صادر می شود.

پروانه ساخت بهداشت برای کلیه اقلام غذایی، آشامیدنی، بهداشتی، آرایشی، دارویی، بیولوزیک، ملزومات و تجهیزات پزشکی و… صادر می گردد.

جهت اخذ و مشائره پروانه ساخت بهداشت با مشاوران موسسه تکسفیر در تماس باشید.

مدارک لازم جهت اخذ پروانه ساخت از وزارت بهداشت :

–       کلیه مدارک شرکت از جمله اساسنامه ،شرکت نامه، تقاضانامه، اظهارنامه و…

–       کلیه مدارک هویتی از قبیل کارت ملی ، شناسنامه ، پایان خدمت

–       کلیه مدارک اعضاء هیئت مدیره ، مدیرعامل و صاحبان امضاء مجاز

–       علامت تجاری به همراه روزنامه و آگهی تصدیق علامت تجاری (برند)

–       پروانه مسئول فنی (جهت اخذ پروانه بهره برداری و بهداشت بنابر کالاهای درخواستی می بایست یک نفر با رشته تحصیلی مرتبط به سازمان معرفی گردد و پروانه مسئول فنی پروانه بهره برداری بهداشت را اخذ نماید).

–       واریز فیش های مربوطه

–       تکمیل فرم ها و پرسش نامه های مروط به سازمان غذا و دارو

–       بستن قرارداد با آزمایشگاه همکار مورد تائید سازمان غذا و دارو

–       طراحی اتیکت و برچسب و بسته بندی محصول

–       تحویل فرم های PSPS

–       تحویل فرم های gmp بهداشتی

–       آزمایش محصول

–       تکمیل کلیه مراحل سازمان غذا و دارو جهت اخذ پروانه بهره برداری بهداشت.

پروانه بهداشتی صادرات به مجوزی گفته می شود که یک محصول بدان نیاز دارد که تائیدیه نهاد رسمی بهداشتی را اخذ نماید. صادرات از جمله مواردی می باشد که بابت آن می بایست استانداردهای بهداشتی محصول اخذ گردد.

پروانه بهداشتی صادرات شامل تمامی مجوزاتی می باشد که سازمان غذا و دارو صادر می نماید و همچنین پروانه بهره برداری بهداشت، پروانه ساخت بهداشت و استانداردهای بهداشتی که طی آزمایشات آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو حاصل می گردد.

پروانه بهداشتی واردات نیز به مجوزی گفته می شود که جهت ورود یک محصول از خارج از کشور مبدا می بایستی از بالاترین نهاد بهداشتی آن کشور مبدا اخذ گردد که معمولا سازمان غذا و دارو نامیده می شود.

یک محصول که جزء لیست اقلام مجاز بهداشتی ورود به کشور محسوب می گردد جهت ورود به کشور می بایستی پروانه بهداشتی واردات اخذ نماید.

پروانه بهداشتی واردات شامل ثبت منبع اولیه محصول ، اخذ گواهی gmp ، اخذ گواهی ویژوال ، موافقت کمیسیون ورود محصول و … می باشد. برای محصولاتی که در داخل کشور به خودکفائی تولید رسیده اند و نیاز به حمایت دارند پروانه بهداشتی واردات محصول صادر نمی گردد.

برای بعضی از محصولات نیز که از بعضی کشورها درخواست پروانه بهداشتی واردات می نمایند نیز بنا بر سیاست های دولت و سازمان غذاو دارو پروانه بهداشتی واردات مورد موافقت قرار نمی گیرد.

هرنوع مواد غذایی خارجی ، هرنوع داروی خارجی و یا هرنوع مواد آرایشی ، بهداشتی، آشامیدنی و … که از حارج از کشور وارد می شود می بایستی پروانه بهداشتی واردات اخذ نماید.

شرکت های تاجر واردکننده می بایست برای اخذ پروانه واردات بهداشتی لیست محصولات خود را طی درخواستی به اداره مربوطه در سازمان غذا و دارو تسلیم نمایند.

تصمیم گرفتم که شغلی رو شروع کنم با افراد مختلفی مشورت کردم. وجه مشترک تمامی این مشورت ها و وقت گذاشتن ها این بود که هر کاری رو بخوام شروع کنم نیاز به مجوز خاص خودش رو داره.

می توانید به شکل قانونی یک واحد صنفی و شغلی را راه بیاندازید و بر اساس رسته پروانه کسب شروع به فعالیت کنید.بنابراین پروانه یا جواز کسب، مهم ترین سند و مجوز برای وارد شدن به دنیای کسب و کار می باشد که می بایست در انتخاب اتحادیه متناسب با فعالیت دقت لازم را نمود.

مطابق با ماده ۱۲ قانون نظام صنفی و آیین نامه های اجرایی، اشخاص در هر صنف و رسته شغلی که مشغول به کسب و کار و حرفه می باشند، می بایستی اقدام به اخذ پروانه کسب و کار نمایند.

واحد صنفی در واقع، هر شخصیت حقیقی یا حقوقی می باشد که در یکی از فعالیت های صنفی سرمایه گذاری کند و به شکل پیشه ور صاحب حرفه و شغل آزاد، کالا یا خدمات خود را به مصرف کننده ارائه کند.

فعالیت های صنفی و شغلی شامل تولید، تبدیل، خرید، فروش، توزیع، تودیع،خدمات و خدمات فنی می باشد.

وقتی که صحبت از واژه کار می شود و راه اندازی یک شغل ،یا حرفه،یا خدمات تنها واژه ای که تکمیل کننده و تمام کننده خواهد بود ،واژه پروانه کسب است .

نه تنها در کشور ایران بلکه در سایر کشورها نیز برای شروع یک حرفه ،نیاز به گرفتن و اخذ پروانه کسب مربوط به راه اندازی آن حرفه می باشد و تشکل و مراجع ذیصلاح مختلفی بابت صدور مجوز فعالیت یا پروانه کسب شکل یافته اند که کارشان صدور پروانه و نظارت بر آن صنف یا حرفه می باشد.

برای تشخیص مرجع ذیصلاح صادر کننده پروانه شغل یا حرفه شما با کارشناسان و متخصصان موسسه تکسفیر همراه باشید تا از کم و کیف مربوطه ،به طور دقیق و مبسوط با خبر شوید و مشاوری آگاه و با تجربه را در راه اندازی حرفه خود وام گیرید.(گروه مشاوره خدمات پروانه کسب هولدینگ تکسفیر).

پروانه کسب یا همان جواز کسب یک نوع مجوز به حساب می آید که قانونی است ودارای طبقه بندی خاصی می باشد و برای شروع و ادامه کسب و کار یا حرفه به شکل موقت یا دائم، به شخص یا اشخاص صنفی برای یک مکان مشخص یا وسیله کسب معین صادر می گردد.

پروانه کسب موقت پروانه کسبی است که فقط یک بار و به مدت یک سال می باشد، وچون شخص متقاضی بعضی از شرایط پروانه کسب دائم را دارا نبوده است صادر می گردد، در صورتی که پروانه یا جواز کسب دائم به مدت ۵ سال یا بیشتر است که تحت شرایط خاصی صادر می گردد.

هنگامی که پروانه یا جواز کسب موقت منقضی شود، اخطار یک ماهه برای تبدیل پروانه کسب موقت به پروانه دائم یا تمدید پروانه دائم برای شما صادر خواهد شد که در صورتی که اقدامی صورت نگیرد، پروانه کسب باطل می شود و واحد صنفی بدون پروانه کسب می شود و از درجه اعتبار ساقط می شود.

لذا بعد از اینکه پروانه موقت را گرفتید باید بلافاصله اقدام به تمدید یا تبدیل آن نمایید و در صورتی که پروانه کسب، دائم است باید هر ۵ سال یکبار آن را تمدید نمایید. مبالغی به صورت حق عضویت سالیانه از اتحادیه های مربوطه دریافت می گردد.

برخی از مشاغل علاوه بر اخذ پروانه کسب ، احتیاج به مجوز دیگری دارند که تنها به متخصصان آن داده می شود و اشخاص می بایست دارای تخصص های کافی باشند. این پروانه گواهینامه ای است دال بر داشتن مهارت انجام کارهای تخصصی و فنی که توسط مراجع ذی صلاح داده می شود.

در صورتی که متقاضی دارای شرایط لازم برای پروانه تخصصی و فنی نداشته باشد، یک شخص شاغل که پروانه تخصصی و فنی در واحد صنفی دارد برای صدور پروانه کسب مشروط که به نام متقاضی باشد کافی می باشد.

مشاغلی که تخصصی بوده و احتیاج به پروانه تخصصی دارند به طور مفصل در آیین نامه دبیرخانه هیات عالی نظارت که توسط وزیر بازرگانی تصویب شده است، بیان شده است.

در صورتی که شخص صنفی، برای انجام فعالیت، پروانه کسب بگیرد، کار خود را در محل ثابت یا سیار شروع نماید، درحقیقت یک واحد شغلی تشکیل داده است که به آن واحد صنفی می گویند. طبق قانون نظام صنفی، فعالیت واحدهای صنفی سیار در محل ثابت، فقط با اخذ مجوز کسب برای همان محل قانونی می باشد.

در صورتی که محلی واجد شرایط برای استقرار چند واحد صنفی باشد، می تواند به عنوان محل ثابت کسب، توسط یک یا چند فرد صنفی، پس از اخذ پروانه یا جوازکسب از اتحادیه یا اتحادیه های مربوطه، مورد استفاده قرار گیرد.

تجربه نشان داده است که وقتی شخصی می خواهد تجارتی را راه اندازی نماید، ابتدا به ساکن به دنبال مرجع صادر کننده مجوزیا پروانه کسب آن حرفه می گردد.

موسسه آدلان با امکان سنجی سوالاتی که ممکن است در ابتدای راه برای هر شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی به ذهن خطور کند جوابی دارد که از کانال مشاوران متخصص و با تجربه خود در اختیار شما هموطنان گرامی قرار داده تا شما عزیزان بتوانید با عزمی راسخ کلیه امور مربوط به اخذ پروانه کسب یا جواز کسب و … را به کاردانانی زبده در موسسه آدلان بسپارید.

پروانه فعالیت مجوزی است که برای شروع و تداوم فعالیت مرکز صادر می شود البته پس از تجهیز و تأمین و معرفی نیروی انسانی مورد نیاز .

بر اساس پروانه فعالیت (مجوز فعالیت) ، فعالیت اقتصادی هر شخصی از طرف یکی از مراجع ذیصلاح تایید می شود و می تواند به فعالیت بپردازد مانند پروانه داروخانه ها که از طرف وزارت بهداشت و درمان صادر می و یا پروانه فعالیت مرغداری از طرغ جهادصادر می شود همچنین گواهی فعالیت صنعتی از طرف وزارت صنایع یا پروانه های کسب و کار صادره از سوی اتحادیه های صنفی و یا معرفی نامه سازمان برنامه بودجه برای پیمانکاران و یا سایر مراجع ذیربط.

پروانه تولید مجوزی است که به متقاضی(اعم از حقیقی و حقوقی)راه اندازی یک کارگاه تولیدی که دارای تجربه و تخصص در حرفه مورد نظر است ، اعطا می گردد این مجموعه کارگاهی دارای تعدادی نیروی انسانی و وسایل و ابزار کار در رشته مورد نظر تا سقف تعیین شده در زمینه تولید مصنوعات دستی می باشد

به عبارت دیگر پروانه تولید گواهی است که دارنده ی آن اجازه دارد در یکی از شهرک های صنعتی ، مناطق مجاز ، ناحیه صنعتی یا منطقه صنعتی که در جواز تاسیس قید گردیده مشغول به تولید محصولی باشد که در جواز تاسیس ذکر شده است.

پروانه تولید کارگاهی صادره تا دو سال از تاریخ صدور معتبر می باشد و تمدید آن بنا به درخواست متقاضی و تایید کارشناس سازمان مربوطه بلامانع خواهد بود .

اخذ پروانه تولید با در نظر گرفتن نوع محصولات تولید از وزارت صنعت و معدن و تجارت و یا جهاد کشاورزی و یا سایر ارگانهای ذیصلاح صورت می گیرد .

پروانه تولید حسب تقاضا و به نام صا حب کارگاه تولیدی (کار فرما ) صادر می گردد .جواز تولید را می توان به غیرانتقال داد ولی بهتر آن است که از ابتدا برای اخذ جواز تولید اقدام گردد مگر در مواقعی خاص. جواز تولید را می بایستی از مرجع ذیصلاحی که مربوط به کالای مورد نظر است ،اخذ نمود.

مراحل صدور پروانه تولیدی

1 – دریافت پرسش نامه مربوطه توسط متقاضی از سازمان استان مربوطه ، .

تکمیل پرسشنامه و ارائه آن به واحد مربوطه .

2 -بررسی ، بازدید و ارزیابی فعالیت مورد نظر توسط کارشناسان تخصصی مربوطه .

3 -صدور مجوز پس از تایید کارشناس مربوطه .

4 -صدور پروانه تولید توسط سازمان مربوطه

پروانه بسته بندی را می توان، جوازی نامید که به اشخاص حقیقی و یا اشخاص حقوقی جهت سرمایه گذاری داخلی یا خارجی جهت بسته بندی در زمینه های مختلف بسته بندی داده می شود .

پروانه بسته بندی یا جواز بسته بندی درواقع به عنوان موافقت اصولی بسته بندی(اولیه) ایست که به متقاضی پروانه بسته بندی در زمینه های مختلف بسته بندی اجازه داده می شود تا نسبت به انجام فعالیت های مذکور در محدوده ای که خود سازمان در نظر گرفته است فعالیت نماید.

پروانه بسته بندی همان گونه که از نامش بر می آید برای بسته بندی انواع اقلام مختلف در زمینه های گوناگون صادر می گردد.

به عبارت دیگر پروانه بسته بندی گواهی است که به دارنده ی آن اجازه می دهد در یکی از شهرک های صنعتی ، مناطق مجاز ، ناحیه صنعتی یا منطقه صنعتی که در جواز تاسیس قید گردیده مشغول به بسته بندی محصولی باشد که در جواز تاسیس ذکر شده است.

پروانه بسته بندی در دونوع حقیقی و یاحقوقی(شرکتی) صادر می گردد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند که باید از طرف سازمان مربوطه احراز گردد.

اخذ پروانه بسته بندی با در نظر گرفتن نوع محصولات بسته بندی از وزارت صنعت و معدن و تجارت و یا جهاد کشاورزی و یا سایر ارگانهای ذیصلاح صورت می گیرد .

جواز پروانه بسته بندی را می توان به غیرانتقال داد ولی بهتر آن است که از ابتدا برای اخذ جواز پروانه بسته بندیاقدام گردد مگر در مواقعی خاص. جواز پروانه بسته بندی را می بایستی از مرجع ذیصلاحی که مربوط به کالای مورد نظر است،اخذ نمود.

  • پروانه بسته بندی را میتوان از مراجع ذیصلاح ذیل اخذ نمود که بعضی از این ادارات مرتبط با یکدیگر می باشند:
  • پروانه بسته بندی ازسازمان صنعت و معدن و تجارت
  • پروانه بسته بندی از سازمان جهاد کشاورزی
  • پروانه بسته بندی از مجمع امور صنفی
  • پروانه بسته بندی از اتحادیه
  • پروانه بسته بندی از بهداشت
  • پروانه بسته بندی از اداره کار(جواز تولید مشاغل خانگی)
  • پروانه بسته بندی از صنایع دستی و گردشگری

برای اخذ انواع پروانه بسته بندی با مشاوران ما در تماس باشید(هولدینگ تکسفیر)

بنا بر نوع مرجع صادر کننده جواز،نکات مهمی می باشد که می بایست در اخذ پروانه بسته بندی بدان توجه نمود که در ذیل به برخی موارد اشاره می گردد:

  • محل وقوع کارگاه یا کارخانه ای که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است.
  • متراژکارگاه یا کارخانه ای که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است.
  • استانداردهای موجود در کارگاه یا کارخانه ای که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است.
  • فاصله کارگاه یا کارخانه ای که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است با بعضی از مشاغل.
  • نوع پایان کار کارگاه یا کارخانه که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است.
  • بررسی امور مالیاتی کارگاه یا کارخانه که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است.
  • بررسی امور شهرداری کارگاه یا کارخانه که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است.
  • بررسی امور اراضی کارگاه یا کارخانه که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است.
  • بررسی امور منابع طبیعی کارگاه یا کارخانه که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است.
  • بررسی امور زیست محیطی کارگاه یا کارخانه که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است.
  • بررسی امور مربوط به اماکن کارگاه یا کارخانه که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است.
  • بررسی امور مربوط به بهداشت کارگاه یا کارخانه که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است.
  • بررسی امور مربوط به سند مالکیت کارگاه یا کارخانه که برای اخذ پروانه بسته بندی مورد نظر است.

پروانه بسته بندی گاهی به صورت ذیل نیز طبقه بندی می گردد:

  • پروانه بسته بندی کارگاهی
  • پروانه بسته بندی کارخانه ای
  • پروانه بسته بندی صنعتی
  • پروانه بسته بندی صنفی
  • پروانه بسته بندی خانگی
  • پروانه بسته بندی بهداشتی

برای اخذ پروانه بسته بندی خود در زمینه های مختلف با متخصصان پروانه بسته بندی در هولدینگ تکسفیر در تماس باشید.

پروانه بسته بندی بر اساس ماهیت بسته بندی نیز ممکن است به شرح ذیل طبقه بندی گردد:

  • پروانه بسته بندی شیمیایی
  • پروانه بسته بندی غذایی وآشامیدنی
  • پروانه بسته بندی دارویی و مخدر
  • پروانه بسته بندی آرایشی و بهداشتی
  • پروانه بسته بندی تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • پروانه بسته بندی طبیعی سنتی و مکمل

پروانه طراحی و مونتاژ( The design permits assembly) به پروانه ای اطلاق می شود که برای شرکت هایی که در زمینه آسانسور فعالیت می نمایند تحت شرایط خاصی صادر می شود.

و مجوز صنعتی ای می باشد که جهت کلیه خدمات و عملیاتی که در زمینه طراحی،محاسبه و تامین قطعات و همچنین نصب و راه اندازی آسانسور و خدمات گارانتی و پس از فروش آن صورت می پذیرد توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت و نیز همچنین با هماهنگی سندیکای آسانسور و پله برقی برای متقاضیانی که شرایط لازم را حائز می شوند ،صادر میشود.

واین امر جواز طراحی ومونتاژ به منظور ارتقاء سطح كيفي آسانسورهايي كه در كشور عرضه و به فروش مي رسد،می باشد.

و تحت لقای پروانه طراحی و مونتاژ ضوابط ومعيارهاو اصول جديدي براي شركتهاي طراحي و مونتاژ آسانسور، جهت طراحي ، ،محاسبه ،تامين قطعات و مجموعه هاي استاندارد و نصب و راه اندازي و خدمات پس از فروش ( سرويس و نگهداري ) تدوین گردیده است.

اصل ماهیت به وجود آمدن صدور جواز و پروانه طراحی و مونتاژ شرکت های آسانسوری ،شناسایی واحد های پویا ،توانمند وصاحب صلاحیت در عرصه کلیه فعالیت های آسانسوری می باشد.به نحوی که فعالیت این شرکت های دارای جواز و پروانه طراحی و مونتاژآسانسوری باعث ارتقاء سطح کیفیت و ایمنی آسانسورهای نصب شده گردد.

هولدینگ ثبت شرکت تکسفیر آماده ارائه کلیه خدمات خود در زمینه اخذ جواز و پروانه طراحی و مونتاژ (The design permits assembly) آسانسورمی باشد.

زمينه فعاليت شرکت های دارای جواز یا پروانه طراحي ومونتاژ(The design permits assembly) آسانسور:

– فعاليت در زمينه تهیه و فروش آسانسور از طريق طراحي ودیزاین، تامين وتهیه قطعات و مجموعه واقلام و تجهیزات آسانسور، نصب ، راه اندازي و خدمات پس از فروش شامل سرويس و نگهداري با تهيه و ارائه نقشه هاي اجرايي.پس از تصويب اين دستورالعمل فروش آسانسور فقط توسط شركتهاي داراي پروانه طراحي و مونتاژ آسانسور مجاز مي باشدو سایر افراد حقیقیو حقوقی که دارای مجوز و پروانه طراحی و مونتاژ نیستند مجاز به فروش آسانسور و خدمات بعدی نمی باشند.

– عرضه وارائه آسانسور با رعايت مقررات،ظوابط ومشخصات و استانداردهاي مربوطه كه توسط مراجع ذيصلاح ( سندیکای آسانسوری یا انجمن همگن پله برقی و آسانسور،سازمان صنايع و معادن استان يا موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي استان) اعلام مي گردد.

– انجام بازديد هاو بازرسی های دوره اي از آسانسورهاي فروخته شده و ضمانت و سرويس و نگهداري آنها به مدت حداقل يكسال ( لازم به ذکر می باشد مسئوليت هاي فني و ايمني مرتبط با آسانسورهاي عرضه شده متوجه شرکت های دارای پروانه طراحي و مونتاژ آسانسورمي باشد) .

– امکان سنجی و مديريت اجرايي تامين قطعات و لوازم ومجموعه هاي مختلف آسانسور با رعايت استانداردهاي مربوطه و ظوابط لازمه.

– ارتقاء ،مطالغات دانش پژوه وبهينه سازي و به روز نگهداشتن فن آوريها وتکنولوژی های موجود در صنعت آسانسور.

– کنترل ،شناسايي و معارفه فرآيندها و فن آوريهاي جديد صنعت آسانسور، انطباق و انتقال آنها متناسب با نيازمنديهاي كشوربر اساس استانداردهای موجود.

– تدوین ، تهیه وارائه اطلاعات فني وتخصصی و عمومی در زمينه استفاده بهینه و مطمئن از آسانسور در ساختمانهاي مختلف در تراکم های مختلف از نظر ميزان نيروهاي وارده ناشي از عملكرد آسانسور به سازه، محاسبات ترافيكي ( تعداد ، سرعت ، ظرفيت و سيستم كنترل) و برق مصرفي و ارتقاء پارامترهای مربوطه.

– چک کردن آسانسورهای عرضه شده توسط شركت که بايد داراي بيمه حوادث مسافر و براي كاركنان و پرسنل خود بيمه مسئوليت مدني داشته باشد.

شرايط و ضوابط صدور پروانه طراحي و مونتاژ شرکت های آسانسوریThe design permits assembly :

-دارابودن شخصيت حقوقي ثبت شده به عنوان یک شرکت در یکی از قالب های قانون تجارت با موضوع طراحي، تامين قطعات و مجموعه هاي استاندارد، نصب و راه اندازي و خدمات پس از فروش در زمينه صنعت آسانسور

-دارابودن دفتر كار حداقل به متراژ40 متربراي شركت و امكانات دفتري و ارتباطي لازمه در شرکت آسانسوری(کاربری دفتر می بایست یا اداری باشد یا تجاری یا صنعتی.)(سند مالکیت رسمی یا اجاره نامه با کد رهگیری)

-دارا بودن حداقل يك نفر مسئول فني(مدیر فنی) تمام وقت طبق یکی از شرايط ذیل:

-كارشناسي ارشد با حداقل 2 سال سابقه كار مرتبط (20امتياز) در صنعت آسانسور

-كارشناسي با حداقل 3 سال سابقه كار مرتبط (5/17 امتياز) در صنعت آسانسور

-فوق ديپلم با حداقل 5 سال سابقه كار مرتبط (15)امتياز در صنعت آسانسور

-ديپلم با حداقل 7 سال سابقه كار مرتبط (5/12)امتياز در صنعت آسانسور

-دارا بودن حداقل دو نفر تكنسين فني تمام وقت با حداقل 3 سال سابقه كارمرتبط در صنعت آسانسور

-به ازاي 2 نفر بيشتر5/2 امتياز و نفرچهارم به بعد 1 امتيازمحاسـبه مـي گردد

-دارا بودن تجهيزات و لوازم فنی و تخصصی نصب ، راه اندازي ، سرويس و نگهداري ( مكانيكي، برقي ، اندازه گيري و تست) که لازمه یک شرکت آسانسوری دارای جواز و پروانه طراحی مونتاژ می باشد.

-كسب حداقل 65 امتياز از جدول مربوطه به احتساب امتیاز شرکت های دارای جواز و پروانه طراحی و مونتاژ .

-زیاد بودن تعداد مدیران شرکت (به ازاي هر نفر سال 1 امتياز منظور مي گردد) در گرفتن امتیاز بیشتر موثر می باشد.

که به ازاءهرنفرحداكثر8 امتـياز تعـلـق مي گيرد.

– عضويت در سنديكاي صنايع آسانسور و پله برقي ايران که طبق مدارك عضويت ويا تادیه سنديكا باشد،در کسب امتیاز بیشتر موثر می باشد.

– دفتر كار مناسب شركت در صورتی که محل زندگی نباشد در کسب امتیاز بیشتر جهت اخذ جواز و پروانه طراحی و مونتاژ موثر می باشد.

– لوازم و تجهيزات فنی و تخصصی نصب و راه اندازي و سرويس و نگهداري آسانسور در صورتی که مطابق با لیست سندیکای آسانسوری باشد دارای امتیاز مطلوب می باشد.

– سابقه كار شركت در صنعت آسانسور طبق مدارکی که ارائه می گردد به ازاي هر سال يك امتياز منظور مي گرددکه در کسب امتیاز بیشتر جهت اخذ جواز و پروانه طراحی و مونتاژ موثر می باشد.

– کامپیوتر(رایانه) و تجهيزات جانبي ، آرشيو فني و بسته هاي نرم افزاري وسخت افزاری که مربوط به صنعت آسانسور می باشد که براساس فهرست اعلامي تشكل صنعت و معدن و تجارت و سندیکای آسانسور در کسب امتیاز بیشتر جهت اخذ جواز و پروانه طراحی و مونتاژ موثر می باشد.

-خطوط تلفن ،لوازم و تجهيزات دفترو ارتباطي ومخابراتی در کسب امتیاز بیشتر جهت اخذ جواز و پروانه طراحی و مونتاژ موثر می باشد.

مواردی که در ارزيابي واحد طراحي و مونتاژ آسانسور برای صدور جواز یا پروانه طراحی و مونتاژ براي آنها امتيازاتي در نظر گرفته خواهد شد :

فعاليت در طرحهاي ملي ( طراحي ، مشاوره و اجراء) وکلیه موارد مختلف ملی در حوزه مربوطه

نوآوري ، ابتكار و دانش فني در حوزه صنعت آسانسور

همكاري با شركتهاي توليد كننده و موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در صنعت آسانسور

تاليف و ترجمه كتاب و مقاله و تدوين استانداردها و متون علمي و فني در سطوح مختلف صنعت آسانسور و صنایع وابسته

عضويت درمجامع علمي و مهندسي مرتبط با حوزه صنعت آسانسور

شركت در دوره هاي آموزشي و تخصصي و پژوهشی صنعت آسانسور

كتابخانه و آرشيو فني تخصصی در صنعت آسانسور

كامپيوتر و تجهيزات جانبي و بسته هاي نرم افزاري مرتبط با حوزه صنعت آسانسور

لوازم و تجهيزات مونتاژ و نصب، تست و كنترل كيفي به طور کامل

نحوه صدور جواز و پروانه طراحي و مونتاژ(The design permits assembly) آسانسور:

-) درخواست کنندگان و متقاضيان اخذ جواز یاپروانه واحد طراحي و مونتاژ آسانسور(شرکت های آسانسوری) مي بايد مدارك ذیل را تكميل و جهت بررسي و اعتبار سنجی به سازمان صنايع و معادن استان ویا سندیکای آسانسور و پله برقی مربوطه ارائه نمايند:

-پرسشنامه شرکت و واحد طراحي و مونتاژ آسانسور.

هولدینگ ثبت شرکت تکسفیر در امر تکمیل نمودن پرسشنامه پروانه واحد طراحي – مونتاژ آسانسور به دنبال جذب رضایت شما متقاضیان محترم می باشد.

-تعهد نامه كتبي، مبني بر قبول و رعايت ظوابط کلی و استانداردهاي ملي و كليه مقررات ايمني و استانداردهايي كه از سوي وزارت صنعت و معدن و تجارت و يا موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران یا سندیکای آسانسور و پله برقی ابلاغ مي گردد.

-ارائه يك نسخه از مدارك ثبت شركت شامل آگهي تاسيس و روزنامه رسمي ،شرکت نامه یا تقاضانامه یا اظهارنامه ثبتی ،آخرین صورتجلسه تغیرات شرکت،اساسنامه شرکت .

-معرفي آدرس ومكان شركت و امكانات موجود در آن.

-ارائه وتحویل تصوير مدارك تحصیلی و هویتی و سوابق پرسنل یا مدیرفني تمام وقت شركت (مسئول فني و تكنسين های شرکت(

-ارائه نسخه ای از تصوير بيمه حوادث مسافر و بيمه مسئوليت مدني براي كاركنان و پرسنل شركت.

-) مسئول وكارشناس مربوطه نسبت به كنترل وچک کردن مدارك ارسال شده از سوي درخواست کنندگان و متقاضيان و انطباق آن با شرايط و ضوابط اين دستورالعمل اقدام نموده و پس از تاييد نسبت به امتياز دهي حسب جدول امتيازات ،امكانات و نيروي انساني اقدام و در صورت اخذ حداقل 65 امتيازاز 100 امتیاز نسبت به صدور پروانه و جواز طراحي و مونتاژ آسانسور اقدام مي نمايد.

شرکتهای تولیدکننده نرم افزار که متقاضی (شخصیت حقوقی یا دارنده شناسه ملی ) دریافت پروانه بهره برداری تولید فناوری اطلاعات یا تولید نرم افزار هستند جهت دریافت پروانه بهره برداری تولید نرم افزار باید از سازمان صنعت ، معدن و تجارت اقدام کنند

از جمله تسهیلات اخذ پروانه تولید نرم افزار برای متقاضی جهت استفاده از تسهیلات بانکی هنگام ارائه پروانه بهره برداری تولید نرم افزار به بانکها می باشد همچنین اقدام به واردات برخی اقلام سخت افزاری برای توسعه نرم افزارهای تولیدی با استفاده از این پروانه و غیره می باشد

فرآیند صدور پروانه بهره برداری تولید نرم افزار

  • ثبت درخواست متقاضی در سامانه ثبت پروانه بهره برداری تولید نرم افزار با اخذ نام کاربری و رمز عبور
  • تکمیل فرمهای سامانه توسط متقاضی به صورت الکترونیک
  • تهیه مستندات مورد نیاز ، رفع نواقص توسط متقاضی
  • بررسی وتهیه فهرست اشکالات و مستندات ارسالی توسط کارشناس گروه فناوری اطلاعات
  • تایید مدارک توسط کارشناس ثانویه پس از بررسی مدارک و مستندات
  • بازدید از شرکت
  • درج گزارش بازدید در سامانه ثبت پروانه بهره برداری تولید نرم افزار
  • بازدید و بررسی جهت بررسی انطباق مدارک با دستورالعمل
  • دریافت فیش واریزی
  • تأیید دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات
  • ثبت در دبیرخانه
  • دریافت شناسه کسب و کار
  • صدور پروانه بهره برداری تولید نرم افزار

مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه بهره برداری تولید نرم افزار

1- روزنامه رسمی و آخرین تغییرات آن (به همراه آخرین تغییر آدرس)

2- اساسنامه با آخرین تغییرات شرکت با ذکر عنوان فعالیت تولید نرم افزار

3- اظهارنامه مالیاتی دو سال اخیر (مهر شده سازمان امور مالیاتی کشور به همراه کد رهگیری)

4- ارائه مستندات تولیدات نرم افزار

همچنین هر گونه مستندات مربوط به معافیت در سامانه صدور پروانه تولید نرم افزار (amarsanat.mimt.gov.ir ) قابل دسترسی و بهره برداری است.

مراحل اخذ موافقت نامه اصولی بهداشتی

  • مراجعه به اداره ی صدور پروانه ها و ارائه درخواست و دریافت بسته استاندارد درخواست موافقت اصولی
  • مطالعه دقیق آیین نامه موسسه درخواستی
  • تکمیل بسته استاندارد درخواست موافقت اصولی (مشخصات موسسان) و امضا و مهر آن
  • تهیه مدارک لازم اعلام شده
  • تحویل بسته استاندارد تکمیل شده و مدارک به اداره صدور پروانه ها

کارت شناسایی صنایع

کارت شناسایی صنایع به مجوزی اطلاق می گردد که در دهه 70 (دهه سال 1370)واحدهای صنعتی جهت تولید اقلام صنعتی تخصیص داده می شد . کارت شناسایی صنایع در واقع همان مجوز تولید می باشد که امروزه از درجه اعتبار زیادی برخوردار است .

کارت شناسایی صنایع در دهه ای در کشور و در مقطع زمانی در کشور صادر می گردید که پس از بهبهه جنگ کشور نیاز به چرخاندن چرخه صنعت بود لذا سازمان محیط زیست با بخشنامه ها و ضوابط استقرار هنوز شکل امروزی را به خود نگرفته بود به همین دلیل کارت های شناسایی صنایع که امروزه به چشم می خورند در نواحی صادر گشته اند که با ضوابط امروزی سازمان محیط زیست و حفاظت از محیط زیست منافات دارند .

به همین دلیل ارزش ریالی بالایی نیز پیدا کرده اند . زیرا یکی از موارد استفاده از کارت شناسایی صنایع خرید کالا ، شناسایی صنایع و انتقال آن به شهرک صنعتی می باشد که ضوابط استقرار محیط زیست ، اجازه فعالیت واحد جواز را نمی دهد .

کارت شناسایی صنایع امروزه مورد خرید و فروش قرار گرفته است و ارزش بالایی بدست آورده است .

کارت شناسایی صنایع در انواع صنعتی ، تولیدی ، در رشته های فلزی پلاستیک ، غذایی ، شیمیایی ، نساجی و غیره موجود می باشد .

اگر خواستار کارت شناسایی صنایع در انواع کاربردهای مختلف می باشید با کارشناسان تکسفیر در تماس باشید .

کارت شناسایی صنایع در شهرک های صنعتی مختلف قابل جابجایی می باشد . انتقال کارت شناسایی صنایع از فردی به فرد دیگر و یا از شرکتی به شرکت دیگر نیز میسر می باشد .

امروزه دیگر کارت شناسایی صنایع صادر نمی گردد و پروانه بهره برداری صنایع جای آن را گرفته است .

امروزه بیشترین حوزه کارت شناسایی صنایع در حوزه فعالیت های تولیدی می باشد که محیط زیست با استقرار در حوزه شهری و شعاع 120کیلومتر مشکل دارد . بسیاری از کارخانه های تولیدی که ضوابط رده محیط زیست آنها بالا می باشد می بایست حتما خارج شعاع 120 کیلومتری تهران استقرار یابند که می بایست یا در شهرک صنعتی اشتهارد مشغول به فعالیت شوند یا به طور مثال شهرک فیروز کوه زیرا این شهرک ها از لحاظ ضوابط زیست محیطی موافقت محیط زیست را دارا می باشند .

در موارد مذکور برای اینکه یک واحد تولیدی بخواهد در داخل شعاع 120 کیلومتری مشغول فعالیت گردد مجبور می باشد که مجوز قدیمی که همان کارت شناسایی صنایع می باشد را خریداری نموده و فعالیت نمایند .

کارت شناسایی صنایع یا فعال می باشد یا غیر فعال که در صورت فعال بودن می توانند مورد تایید واقع شوند .